tisdag 31 januari 2017

Alfons syndrom

Bildresultat för alfons åberg jag ska bara

Jag har drabbats av den fruktade “jagskabara” sjukan och om ni visste hur lite jag får gjort trots alla dessa “måsten” så skulle ni gapskratta.

Att det är “mycket” som kommer i vägen för bloggandet har ni kanske märkt, men jag kan dessvärre inte komma på vad som upptagit min tid?

I lördags kom vi oss iallafall iväg till IKEA trots att varken jag eller Lia mådde så jätte bra. Älsklingens yngsta dotter och hennes sambo följde också med oss dit och det är ju alltid roligt med trevligt sällskap.

20170128_085637560_iOS

Vi hade inget speciellt som vi skulle ha, utan det blev mest lite smått och gott av bra_att_ha prylar. Bland annat köpte vi dessa lampor till yngsta dotterns sminkspegel.

20170128_160858422_iOS

En sådan här utflykt har ju alltid sitt pris, utöver de kostnaderna man får för det man handlar. Min kropp var ju inte i så bra skick redan innan IKEA och efter vi kom hem har kroppen skriket och skällt på mig för detta påhitt. Så både söndag och måndag fanns det ingen ork till någonting mer än att ta ut pälsklingen.

20170131_085359774_iOS

Idag är inte någon direkt bättre dag, men efter två dagars vila kändes det nödvändigt att ta en sväng med dammsugaren och det känns ju i hela kroppen nu. Har inte ens orkat ta mig in i duschen än, men det ska jag tvinga mig till när jag har bloggat färdigt.

Mitt färgläggande är fortsatt min favorit sysselsättning och det kan jag ju roa mig med utan någon fysiskansträngning.

page

Dottern fick tyvärr inte lägenheten hon sökte. De sa att de gärna hade velat ha hennes som hyresgäst för de tyckte hon var väldigt trevlig och deras barn hade gillat henne. Men det var en annan av de sökande som stod helt utan bostad och därför valde de henne istället. Det var ju snällt men synd för min dotter. Men hon ger inte upp så lätt utan fortsätter att söka sig ett nytt boende.

Äldsta sonen lever fortfarande i limbo och har ingen aning om hur hans liv kommer att bli för än han och hans fru ska uppta kontakten med varandra om ca två veckor. Igår mådde han inte alls bra efter att han råkat se på FB att hans fru blivit vän med den mäklare som de haft kontakt med tidigare.

Bildresultat för divorce

Han tolkar det som att hon kanske redan bestämt sig för att de ska skiljas och då också vill sälja den lägenhet de fortfarande har kvar i Stockholm. Han hörde av sig till mig igår kväll vid 18 tiden och sen pratade vi till klockan 02 på natten, med bara en timmes uppehåll uppdelat på två tillfällen.

Min son är en väldigt fin man, med egenskaper som många tjejer skulle uppskatta hos en man. Han har nära till sina känslor och är full med empati och omtanke. Han är intelligent, älskar att diskutera, analysera och hitta lösningar på eventuella problem.  Han älskar sin fru och tänker alltid på hennes bästa. Även nu fast det är hon som sviker honom utan någon som helst rimlig förklaring.

Bildresultat för kärleksfull

Jag hoppas för min son skull att detta är en kris som de kan lösa och som i slutändan stärker deras kärlek. Men just nu vet jag inte om det är möjligt och som min svärdotter har bettet sig de senaste månaderna vet jag inte ens om jag anser att hon är värd min sons kärlek? Men det är ju inte min sak att avgöra…

Nu ska jag avsluta detta inlägg och tvinga mig själv in i duschen, både för min egen skull, men främst för övriga familjemedlemmar. Smile with tongue out

Ha det så gott, tills vi hörs nästa gång.

Underskrift png

5 kommentarer:

  1. Skoj me´ IKEA ❤️
    & Jag hoppas allt löser sig till det allra bästaste/Kram

    SvaraRadera
  2. Bra beskrivet ;) så säger jag ofta men sen blir det ingenting. Vad läckert det är med såna lampor på sminkspegel, känns som på en teater loge

    Ja du det kommer surt efter när man gjort nåt extra då man har problem med kroppen. Jag bävar för vår flytt för jag är ansträngd redan och så mycket som skall förberedas.

    Så snyggt och häftigt du färglägger, du har gåva för detta. Jag har såna böcker också men får inget gjort så jag skall ta tag i det när vi har hela flytten klar.

    Vad tråkigt att din dotter inte fick lägenheten. Hoppas det snart löser sig

    Känner med din son och förstår att allt är jobbigt nu. Hoppas det löser sig

    Ha nu en fin onsdag
    kram från
    Malin

    SvaraRadera
  3. Jag har precis pratat med min dotter som haft sin sambo där för att hämta sina grejer och dra därifrån. Finns det något jobbigare än när barnens förhållanden inte fungerar...ibland nästan vet man från början att det inte kommer att funka, men kan ändå inget göra, ibland tror o hoppas man att det blir jättebra, men det blir det inte...
    Jag blev ovän med dottern för många år sedan då jag var för öppen med vad jag tyckte, om både hennes liv och barnens uppfostran osv. så jag lärde mig att hålla tyst. Numera har jag inga problem med att inte tycka något innan hon ber om min åsikt. Men jag lider ändå med henne när hon mår dåligt, det är ju så det är att vara mamma, eller hur? Hoppas din son snart får besked, jag tror ovissheten är värst.
    Känns som att jag är glad över att den perioden av livet är över när känslorna svallar, antingen i sjunde himlen eller djupt olycklig. Jag mår så bra med att bara vara med mig själv. Allt har sin tid...
    Kramiz från pörtet

    SvaraRadera
  4. Ja du, det priset som kommer efter aktivitet är inte roligt.... Jag betalar idag efter att igår varit på en liten shoppingtur med min gamla klasskamrat från gymnasiet. Några timmar hemifrån och på benen förstör först resten av dagen och sedan hela dagen därpå. Men det var värt det ändå!! :-)
    Tråkigt att dottern inte fick lägenheten, hoppas hon har bättre tur nästa gång det är dags att söka nåt.
    Låter jobbigt för din son.... Rena tortyren att gå och vänta en viss tid innan han kan prata med henne. Hoppas det löser sig snart det med ♥
    Hoppas du har en fin torsdag! Puss & kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Jobbigt att man alltid ska få "betala" bara för man vill göra lite roliga saker :(
    Tråkigt att din dotter inte fick lägenheten. Hoppas att hon har bättre tur nästa gång.
    Låter lite "skumt" det där med att sonens fru blivit så go vän med mäklaren. Förstår att han har det jobbigt. Verkar som det bara är hon som bestämmer och att hon förväntar sig att han ska göra som hon säger. Men jag har kanske missuppfattat det!
    Ha det bra!
    Kram ❤❤❤

    SvaraRadera

Här är det Morsans regler som gäller. I kommentarsfältet råder nolltolerans mot otrevliga kommentarer, men alla andra tas med glädje och tacksamhet emot.
//Morsan ❤️