onsdag 25 januari 2017

Javisst ja!

Jag har ju en blogg!!!!

Det hade jag nästan glömt bort Rolling on the floor laughing Jag får väl skylla på att jag inte blivit riktigt varm i kläderna än, eller något sånt. In love

Å andra sidan så har jag inte så värst mycket att skriva om, då jag gör så lite som möjligt just nu. Vädret har ju varit väldigt hattigt från rusk till vinter och till rusk igen och min värkande kropp mår inte alls så bra av detta.

Väder

Jag gör det nödvändigaste och ibland lite till, men i övrigt har det blivit en hel del streaming av film och serier. Där emellan har jag lagt en del patiens på datorn och försökt färglägga i mina målarböcker, men det går bara korta stunder.

Målarbok

Här om dagen kom jag över en jätte rolig app på mobilen. Där kan jag färglägga digitalt istället och den appen har nästan gjort mig besatt av att färglägga. Så fort jag inte måste göra något annat så sitter jag med mobilen och färglägger. Det blir knappt något TV-tittande alls längre för jag vill bara färglägga.

Teckningar

Några av mina alster Red heart Appen heter Recolor om någon blir sugen?

Det finns massor av fina gratis bilder att färglägga och även härliga gratisfärger. Är man villig att betala så finns det ännu mer. Själv nöjer jag mig med det som är gratis till att börja med. Man vet ju inte om det bara är nyhetens behag?

Min son har så sakteliga börjat vänja sig vid sitt singelliv i studentkorridoren, även om han fortfarande hoppas på att han snart ska få flytta hem igen och leva med sin fru och deras två katter. De ska inte höras av för ens en vecka in i februari, sen så får vi se vad som händer?

filade-palladium-ringar-erik-tidang

Min äldsta dotter har lyckat få tag på ännu ett jobb, som personlig assistent hos en funktionshandikappad tjej. Det är en fast tjänst på 11 timmar i veckan, främst kvällar och helger, så det går att kombinera med hennes konststudier. Sen har hon även kvar sitt extra jobb på ett boende med två förståndshandikappade pojkar.

Igår var hon iväg och tittade på en lägenhet som hon hoppas hon ska ha turen att få hyra. Det är en fräsch 2:a i en villa nere på stan, som en familj hyr ut för 4600:-/mån. och då ingår el och internet, samt att lgh är delvis möblerad om hon vill. Allt hon behöver skaffa sig är en säng. Så nu hoppas vi att hon fortsatt har turen på sin sida. Fingers crossed

page

Ett par bilder på lgh hon hoppas på.

Hon tycker inte det är värt pengarna hon betalar för boendet på skolan. Hon betalar över 5000:-/mån (och dyrare ska det bli) för ett litet och inte speciellt fräscht rum, med delat kök, tvätt och badrum med 6-7 andra slarviga ungdomar. I priset ingår visserligen även vissa måltider, men som hon inte alltid nyttjar men ändå måste betala för.

Jaha! Det får bli allt för den här gången Vi hörs när vi hörs. Kram på er alla Red heart.

Underskrift png

2 kommentarer:

  1. Lilla söta Nala så roligt att "träffa" henne hihi ...
    /Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att dottern får lägenheten! Jag letar också en 2:a, äldsta dottern är på väg ut och jag och lilltrollet har inte råd att bo kvar här, speciellt inte nu när det blivit renoverat här, hyran höjs en del då.
    Jag är som besatt av att titta på serier på Netflix, jag gör nästan inget annat nuförtiden.... :-) Just nu kör jag Star Trek Voyager, 7 säsonger finns och jag har precis börjat på säsong 5. Och mer finns som jag vill se sen när jag sett klart på den här.
    Önskar er en fin helg! Kramis! ♥♥♥

    SvaraRadera

Här är det Morsans regler som gäller. I kommentarsfältet råder nolltolerans mot otrevliga kommentarer, men alla andra tas med glädje och tacksamhet emot.
//Morsan ❤️